Informacje dla rodzicówProfilaktyczne zajęcia logopedyczne. W Tłusty Czwartek, 4 lutego dzieci z grupy 4 i 5-latków wysłuchały, ale i wspólnie opowiadały historię o dwóch braciach: miłym i leniwym Ciamkaczu oraz energicznym Gryzusiu. Miały okazję przekonać się, jak ważne jest właściwe odgryzanie, żucie. To najlepszy trening buzi. Doskonaliły też umiejętność opowiadania. Zapraszamy do podobnej zabawy w domu – np. z użyciem maskotek, pacynek. Poniżej załączamy materiały z zajęć i inspiracje. Podobne zajęcia odbyły się nazajutrz w grupie trzylatków, będą się odbywały również dla wszystkich przedszkolaków w nowym półroczu. Zdjęcie nr 1. Obowiązkowo w stroju sportowym, bo chodzi o sprawność aparatu mowy Zdjęcie nr 2. Ciamkacz nie miał na nic siły… Zdjęcie nr 3. Filip i Marysia pomagają Ciamkaczowi pożegnać się z Gryzusiem. Ciamkacz rusza na wyprawę, aby uratować Królewnę. Zdjęcie nr 4. Ciamkacz boi się zamku pełnego ZDROWEJ ŻYWNOŚCI, zazwyczaj jadł to, co miękkie i słodkie. Zdjęcie nr 5. Trzeba odgryzać jedzenie siekaczami! Zdjęcie nr 6. Uczymy Ciamkacza żuć chleb – pamiętamy o skórkach! Zdjęcie nr 7. Pani Ewa też daje dobry przykład. Zdjęcie nr 8. Bardzo dokładnie przeżuwamy – chleba i innych mącznych produktów trzeba zjadać najwięcej! - A czy pączków też? – pytały dzieci. - Nie, to deser, zjadamy je tylko dla smaku, dają siłę na krótko. Zdjęcie nr 9. Panie Aneta, Asia, Ewa, Beata i siostra Helena zachęcają swoim przykładem! Zdjęcie nr 10. Dzieci układają „trudności” w zamku –piramidzie żywności.- Czy cebula to warzywo czy owoc?- A cukierek można teraz przyczepić? Zdjęcie nr 11. Wielki arbuz, marchewka… a to co takiego? Zdjęcie nr 12. Siostra Helena z panią Beatką już szykują trudności dla Ciamkacza: marrrrchewka! Zdjęcie nr 13. Jest też kolorowa papryka i słodkie owoce. Zdjęcie nr 14. Owoce: jabłka, mandarynki, gruszki – jeszcze i jeszcze! Zdjęcie nr 15. Ciamkacz bał się pogryźć mięso – Kacperek wyprawia Gryzusia na ratunek. Zdjęcie nr 16. - Ciamkaczu! Nie wystarczy jeść chleba, warzyw i owoców: mięso też trzeba gryźć, i rybę, i trochę sera – bo nie uratujemy Królewny! Zdjęcie nr 17. - Czy Gryzuś czyścił zęby? Czy może pocałować Królewnę?- Nieee! – wołają dzieci /i Gryzuś szybko sięga po szczoteczkę/U szczytu zamku: jajka, mięso, ryba, ser i olej. Hand made by Szulc (dzieci pani Lidzi z zaprzyjaźnioną sąsiadką Olą) Zdjęcie nr 18. Królewna dziękuje Gryzusiowi i dzieciom za ratunek. Obiecuje deser-niespodziankę. Zasłuchani Filip i Grześ. Zdjęcie nr 19. Marysia, Pawełek, Tatiana i Kalina uczą się piosenki-mruczanki o zdrowym jedzeniu:- „Jemy marchew, jemy, jemy! Jemy marchew i żujemy! Czipsów, czipsów unikamy, Bo nam robią tłuste plamy!” Kacpra mało widać, bo wykonał popisowy skok. Zdjęcie nr 20. Efektowne zakończenie piosenki w wykonaniu p. Asi i p. Marty:- „Słodki napój lepi się –Wodę lepiej pijmy – jeeee /yeah/!!!” Zdjęcie nr 21. Wcinamy pierniczki domowej roboty – ZDROWY DESER. Częstuje się Grześ. Zajadają Tatianka, Kalina i Wojtuś. oprac. dr Lidia Szulc - logopeda, terapeuta MSPDiON
|