Wersja dla osób niedowidzących

Opis działań

 

Terapia odbywa się po południu na terenie przedszkola.

Jest prowadzona przez pedagoga specjalnego, muzykoterapeutkę oraz psychologa dziecięcego. Spotkanie trwa około 2 godzin.

Specyfika grupy:

  • na zajęcia uczęszczają dzieci w wieku od 1,5 roku do 3 lat z orzeczeniami o niepełnosprawności
  • w zajęciach biorą udział rodzice wraz z dziećmi
  • grupa liczy od kilku do kilkunastu osób

Cele zajęć:

  1. Przygotowanie dziecka do samodzielnego pobytu w przedszkolu.
  2. Nauka funkcjonowania w grupie tj . dostrzeganie rówieśników, dzielenie się zabawkami, tolerowanie rozłąki z rodzicami, samodzielne działanie.
  3. Rozwijanie potencjału poznawczego( poznawanie nowych pojęć-poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie dostępnymi dla dziecka zmysłami), emocjonalnego(wyrażanie swoich emocji w sposób akceptowany społecznie), społecznego (współdziałanie z innymi dziećmi, rodzicem, terapeutą).
  4. Bieżący dostęp rodzica dziecka niepełnosprawnego do wszystkich niezbędnych informacji na temat terapii dziecka.
  5. Aktywizacja rodziców i ich czynny udział w terapii dziecka.
  6. Terapeutyzacja rodziców dzieci niepełnosprawnych w ich własnym gronie.(dzielenie się doświadczeniami w opiece i usprawnianiu dziecka).

Sposoby pracy:

  1. Z dzieckiem

    -terapia pedagogiczna
    -terapia logopedyczna (elementy)
    -terapia psychologiczna
    -muzykoterapia
    -terapia ruchowa
     
  2. Z rodzicem

    -rodzic w roli nauczyciela dla terapeuty jako źródło informacji o dziecku
    -rodzic w roli ucznia poznaje problemy dziecka i uczy się je rozwiązywać
    -rodzic w roli terapeuty uczy swoje dziecko wg. instruktażu terapeutów

 

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA