Wersja dla osób niedowidzących

Informacje dla rodziców

Profilaktyczne zajęcia logopedyczne.
09.03.2016

            W Tłusty Czwartek, 4 lutego dzieci z grupy 4 i 5-latków wysłuchały, ale i wspólnie opowiadały historię o dwóch braciach: miłym i leniwym Ciamkaczu oraz energicznym Gryzusiu.  Miały okazję przekonać się,  jak ważne jest  właściwe odgryzanie, żucie. To najlepszy trening buzi. Doskonaliły też umiejętność opowiadania. Zapraszamy do podobnej zabawy w domu – np. z użyciem maskotek, pacynek. Poniżej załączamy materiały z zajęć i inspiracje. Podobne zajęcia odbyły się nazajutrz w grupie trzylatków, będą się odbywały również dla wszystkich przedszkolaków w nowym półroczu.

MATERIAŁY Z ZAJĘĆ

Zdjęcie nr 1.
Obowiązkowo w stroju sportowym, bo chodzi o sprawność aparatu mowy
 
Zdjęcie nr 2.
Ciamkacz nie miał na nic siły…
 
Zdjęcie nr 3.
Filip i Marysia pomagają Ciamkaczowi pożegnać się z Gryzusiem. Ciamkacz rusza na wyprawę, aby uratować Królewnę.
 
Zdjęcie nr 4.
Ciamkacz boi się zamku pełnego ZDROWEJ ŻYWNOŚCI, zazwyczaj jadł to, co miękkie i słodkie.
 
Zdjęcie nr 5.
Trzeba odgryzać jedzenie siekaczami! 
 
Zdjęcie nr 6.
Uczymy Ciamkacza żuć chleb – pamiętamy o skórkach! 
 
Zdjęcie nr 7.
Pani Ewa też daje dobry przykład.
 
Zdjęcie nr 8.
Bardzo dokładnie przeżuwamy – chleba i innych mącznych produktów trzeba zjadać najwięcej! - A czy pączków też? – pytały dzieci. - Nie, to deser, zjadamy je tylko dla smaku, dają siłę na krótko.
 
Zdjęcie nr 9.
Panie Aneta, Asia, Ewa, Beata i siostra Helena zachęcają swoim przykładem!
 
Zdjęcie nr 10.
Dzieci układają „trudności” w zamku –piramidzie żywności.- Czy cebula to warzywo czy owoc?- A cukierek można teraz przyczepić?
 
Zdjęcie nr 11.
Wielki arbuz, marchewka… a to co takiego?
 
Zdjęcie nr 12.
Siostra Helena z panią Beatką już szykują trudności dla Ciamkacza: marrrrchewka!
 
Zdjęcie nr 13.
Jest też kolorowa papryka i słodkie owoce.
 
Zdjęcie nr 14.
Owoce: jabłka, mandarynki, gruszki  – jeszcze i jeszcze!
 
Zdjęcie nr 15.
Ciamkacz bał się pogryźć mięso – Kacperek wyprawia Gryzusia na ratunek.
 
Zdjęcie nr 16.
- Ciamkaczu! Nie wystarczy jeść chleba, warzyw i owoców: mięso też trzeba gryźć, i rybę, i trochę sera – bo nie uratujemy Królewny!
 
Zdjęcie nr 17.
- Czy Gryzuś czyścił zęby? Czy może pocałować Królewnę?- Nieee! – wołają dzieci /i Gryzuś szybko sięga po szczoteczkę/U szczytu zamku: jajka, mięso, ryba, ser i olej.  Hand made by Szulc (dzieci pani Lidzi z zaprzyjaźnioną sąsiadką Olą)
 
Zdjęcie nr 18.
Królewna dziękuje Gryzusiowi i dzieciom za ratunek. Obiecuje deser-niespodziankę. Zasłuchani Filip i Grześ. 
 
Zdjęcie nr 19.
Marysia, Pawełek, Tatiana i Kalina uczą się piosenki-mruczanki o zdrowym jedzeniu:- „Jemy marchew, jemy, jemy! Jemy marchew i żujemy! Czipsów, czipsów unikamy, Bo nam robią tłuste plamy!” Kacpra mało widać, bo wykonał popisowy skok.
 
Zdjęcie nr 20.
Efektowne zakończenie piosenki w wykonaniu p. Asi i p. Marty:- „Słodki napój lepi się –Wodę lepiej pijmy – jeeee /yeah/!!!”
 
Zdjęcie nr 21.
Wcinamy pierniczki domowej roboty – ZDROWY DESER. Częstuje się Grześ. Zajadają Tatianka, Kalina i Wojtuś.
 
 
oprac. dr Lidia Szulc - logopeda, terapeuta MSPDiON
Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA