Wersja dla osób niedowidzących

WCZESNA POMOC DZIECKU NIEPEŁNOSPRAWNEMU I JEGO RODZINIE 2016 - 2 okres finansowania

14. Zintegrowane Nauczanie Kierowane Wg Metody Peto
26.04.2016

Wsparcie grupowe, cykliczne, bezpośrednie zasadnicze. Kluczową rolę w tym usprawnianiu pełnił „dyrygent”, osoba prowadząca zajęcia z dziećmi. Jego zadaniem było realizowanie wyznaczonego programu, łączącego elementy pedagogiki, rehabilitacji funkcjonalnej i terapii logopedycznej. Ważne było, by podczas „rytmicznej stabilizacji” „dyrygent” nie wykonywał manualnych ćwiczeń z dzieckiem. Ruch dziecka sterowany był jedynie głosem dla zwiększenia świadomości wykonywanej funkcji. Program postępowania opracowany szczegółowo, przeprowadza się przy pomocy odpowiednio dobranego zespołu. Charakterystyczna cecha metody Peto to szczebelkowa budowa mebli, spełniających wielofunkcyjne role w usprawnianiu (służą do chwytu, utrzymania pozycji). W metodzie Peto dąży się do integracji oddziaływań polegających na połączeniu terapii logopedycznej, pedagogicznej, psychologicznej z ćwiczeniami ruchowymi. Metoda ta jest też skuteczna w usprawnianiu fizycznym dziecka z MPD Stwarza ona warunki do równoległego i pełnego rozwoju, wywiera również wpływ na psychospołeczne postawy.
Termin od 1 kwietnia do 30 czerwca 2017 r.  i od 1 września 2017 roku do 31 marca 2018 roku
 
Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA