Wersja dla osób niedowidzących

Warsztat Terapii Zajęciowej

Wycieczka do Palmiarni
25.11.2017

W sobotni poranek 25 listopada uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej w ramach zajęć świetlicowych z projektu  pn.: „Winda równych szans 2”.Wybrali się na wycieczkę do Poznańskiej Palmiarni, gdzie dowiedzieli się dużo ciekawych rzeczy o roślinności tropikalnej i nie tylko.

Do palmiarni wybraliśmy się 27 osobową grupą, która zebrała się na placu przed WTZ o godzinie 9:00. Przed wyjazdem uczestnicy z pomocą terapeutów przygotowali sobie pyszny prowiant i wyruszyli w trasę. Dojeżdżając do stolicy Wielkopolski pogoda nas nie rozpieszczała i szaro-bura jesień dawała swoje znaki, a listopadowy kapuśniaczek i tak nie posuł nam humorów.

Po dotarciu do celu obsługa palmiarni przywitała nas bardzo gorąco, witając jak nam oznajmili, w najcieplejszym miejscu tego regionu. Temperatura 25 stopni Celsjusza jaka tam panowała dawała nam się we znaki, więc pościągaliśmy kurtki i ruszyliśmy za przewodnikiem. W trakcie zwiedzania pani przewodnik miała dla nas mnóstwo niespodzianek m.in. lekcje edukacyjną z zakresu fauny i flory oraz ciekawe konkursy ze wspaniałymi nagrodami.  Odbyliśmy ciekawą podróż po odległych kontynentach, gdzie poznaliśmy roślinność z różnych stref klimatycznych oraz „mieszkańców” zamieszkujących te tereny m.in. pytona, afrykańskie rybki oraz dotychczas nam znane aczkolwiek nie widziane w złotej łusce chińskie karpie. Jedną z ciekawszych roślin jaką poznaliśmy to roślina mięsożerna, która na naszych oczach właśnie konsumowała swoje danie. To była bardzo aktywna sobota, gdzie nikt się nie nudził i wspólnie spędziliśmy miło czas.

Zadanie zostało zrealizowane w ramach projektu pn.: „Winda równych szans 2” ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego