Wersja dla osób niedowidzących

Sport i Turystyka

Uczestnicy świetlic poczuli luz
16.06.2021

Skoro poluzowały się restrykcje pandemiczne, więcej luzu poczuli również uczestnicy weekendowych zajęć świetlicowych. Wcześniejsze obostrzenia znacznie ograniczyły możliwości podróżowania ponieważ wiele ciekawych do zwiedzania miejsc było po prostu zamkniętych. Całodziennym wycieczkom nie służył również fakt, że zamknięte były także restauracje więc ciepły posiłek trzeba było zabrać ze sobą lub kupić na wynos i spożyć go w samochodzie. To ostatnie natomiast miało mało przyjemne konsekwencje polegające na przymusowym przedłużeniu wycieczki o czas… posprzątania samochodów ;-)

Z powodów „pandemicznych” kwietniowy wyjazd zorganizowaliśmy w maju. Nie narzekaliśmy, bo dzięki temu majówkę spędziliśmy podziwiając Ogrody Kwiatów w podwałbrzyskim Zamku Książ.

Po zluzowaniu restrykcji puściliśmy wodze fantazji. Postanowiliśmy przenieść się w… czasie i w przestrzeni. W przestrzeni, bo do celu mieliśmy przeszło 200 km, a w czasie, bo do epoki kamienia i wczesnego średniowiecza. W ostatni weekend maja wylądowaliśmy w Biskupinie, gdzie obejrzeliśmy rekonstrukcje pradziejowych i wczesnośredniowiecznych osiedli, w tym słynnej osady obronnej z późnej epoki brązu i wczesnej epoki żelaza. Podczas tego wyjazdu nie zmieniło się jedno – znowu jedliśmy w samochodach. Powody były jednak inne – w mijanych po drodze otwartych już restauracjach brak było wolnych miejsc. No cóż, wycieczka znowu się przedłużyła… ;-)

W czerwcowy weekend mieliśmy okazję  pochodzić z głowami w chmurach. Tym razem pokonaliśmy 200 km w drugą, południową stronę Polski – do Świeradowa Zdrój. Celem wycieczki była wieża widokowa Sky Walk, na której mogliśmy podziwiać widok na masyw Śnieżnika z wysokości ponad 60 metrów oraz zmierzyć się z lękiem wysokości. Co odważniejsi mieli możliwość poczuć się tak, jakby ich ciało unosiło się w powietrzu - na siatce w kształcie kropli oraz szklanej platformie. Tym razem w drodze powrotnej znaleźliśmy wolne miejsca w restauracji, jednak nie przełożyło się to na wcześniejszą porę powrotu do domu ;-)

Wyjazdy odbyły się w ramach projektu pn. „KOLEJNY KROK W SAMODZIELNOŚĆ” współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego