Wersja dla osób niedowidzących

Oddział XI i XII (gimnazjum)

Wycieczka do Wieściszowic
28.09.2016

Dnia 28.09.2016 uczniowie Gimnazjum - oddziały XI, XII wybrały się do Wieściszowic na Kolorowe Jeziorka do Rudawskiego Parku Krajobrazowego znajdującego się na Dolnym Śląsku.

Położone na północnym zboczu Wielkiej Kopy w pobliżu miejscowości Wieściszowice Kolorowe jeziorka były jednym z najpiękniejszych miejsc jakie widzieliśmy na Dolnym Śląsku. . Na tym terenie rozmieszczone są trzy jeziorka: purpurowe, błękitne i zielone. Niesamowite zabarwienie wody jeziorek stwarza wręcz bajkowy nastrój. Kolor wód jest związany z występowaniem różnych związków chemicznych. Wszystko to dzięki górnictwu, a ściślej - łupkom pirytonośnym, które były przyczyną rozwoju kopalni na tym obszarze od XVIII do XIX wieku, dzięki czemu można było podziwiać ten piękny zakątek, który po zaprzestaniu prac wydobywczych „przejęła" z powrotem przyroda.

Jest to jedno z najpiękniejszych miejsc. Nasi uczniowie dzielnie wspinali się zielonym szlakiem turystycznym na Wielka Kopę. Bariery architektoniczne nie były dla nas przeszkodą. Dzięki czemu mogliśmy zobaczyć przepiękne krajobrazy Rudawskiego Parku Krajobrazowego. Szlak prowadził nas po różnego typu zagłębieniach, w których często bywała woda.  Idąc od Purpurowego Jeziorka podziwialiśmy kilkunastometrowy pas skałek z jaskinią. Po trudnej wyprawie zeszliśmy na parking gdzie rozpoczęliśmy biwakowanie. Poniżej przedstawiamy nasza skromną fotorelację.

Uczniowie bardzo dziękują firmie ESKA TRANS
a szczególnie Panu kierowcy Krzysztofowi za bezinteresowną pomoc naszej wyprawy.

Zdjęcie nr 1

Zdjęcie nr 7
Zgrana paczka

Zdjęcie nr 8
Nam też należy się odpoczynek

Zdjęcie nr 9
Urokliwe Błękitne Jeziorko

Zdjęcie nr 10
Nasz Janosik-  NORBERT

Zdjęcie nr 11
Połowa drogi za nami

Zdjęcie nr 12
Norbert i Karol trzymają się  razem

Zdjęcie nr 13
Pomoc podczas wędrówki była niezbędna

Zdjęcie nr 14
Urocze miejsce i super dziewczyny

Zdjęcie nr 15

1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego