Oddział II (klasy I-III)Zajęcia prowadzone MDS Metoda Dobrego Startu wszechstronnie wspomaga rozwój psychoruchowy dziecka i przygotowuje do nauki pisania. Systematycznie raz w tygodniu uczymy się krótkich wierszyków do których rysujemy określone wzory, dzięki temu dochodzi do korygowania zaburzeń funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz ich współdziałania. Ćwiczenia te kształtują lateralizację, oraz orientację w schemacie ciała i przestrzeni, rozwijają zdolność koncentracji i słuchania, która jest niezbędnym warunkiem każdego procesu uczenia się. Rozwój tych umiejętności jest pierwszym krokiem na drodze do rozwoju społecznego i twórczego. Dodatkowo gry i zabawy z wierszykiem rozwijają wyobraźnię , uczą bycia w grupie oraz ją integrują i. Wprowadzają w relaks. A to wszystko w atmosferze dobrej zabawy: Zdjęcie nr 1. Razem zawsze jest wesoło Zdjęcie nr 2. Ringo nad głową , za plecami-czyli rozwijamy schemat przestrzeni Zdjęcie nr 3. Otylka śpieszy się aby usiąść na krześle. Zdjęcie nr 4. Karol ma za zadanie za pomocą dotyku odkryć co za zwierzę kryje się pod chustą… Zdjęcie nr 5. Wszystko jasne to kot Zdjęcie nr 6. Czegoś tu brakuje….. Zdjęcie nr 7. Julka sprawdza czy wąsy są tak ostre jak pazury Zdjęcie nr 8. Jedna kropka, kropka druga, i już do nas kotek mruga-a to zasługa Antosia Zdjęcie nr 9. Otylia też rysuje oczka , utrwalając przy tym wierszyk Zdjęcie nr 10. Pora zamienić się w koty Zdjęcie nr 11. Kotek Adam w drodze po wełnę-ćwiczenia ruchowe Zdjęcie nr 12. Udało się dotrzeć do celu Zdjęcie nr 13. Kotki ostrzą swoje pazurki , a ptrzy okazji wykonują ćwiczenia ruchowo słuchowe Zdjęcie nr 14. Brawo Marta Zdjęcie nr 15. Antoś utrwala wzór. Zdjęcie nr 16. Uczenie się polisensoryczne- Michał wybrał planszę z monetami Zdjęcie nr 17. Kacper narysował piękne oczy kota. Rysowanie w kaszy to świetna zabawa. |