Oddział VII (klasy IV- VIII)ZAJĘCIA POLISENSORYCZNE Trzeci z listopadowych tygodni upłynął nam pod znakiem zmysłów. To za pomocą wzroku, słuchu, smaku, węchu i dotyku badamy otoczenie, pobudzamy ciekawość i budujemy obraz otaczającego świata. To niewiarygodne ile różnorodnych bodźców do nas dociera, ile receptorów zaangażowanych jest w ich odbiór. Problem pojawia się wtedy gdy któryś z nich nie pracuje prawidłowo wówczas to co jednemu sprawia przyjemność dla drugiego może być udręką. Wyzwaniem jest sprawić aby czynności których dzieci się boją , stały się godne ich uwagi, by uczestniczyły w nich z przyjemnością i zaangażowaniem. Nie jest to łatwe zadanie , ale nam się udało. Zobaczcie sami|: Zdjęcie nr 1. Poznajmy Klementynkę. Zdjęcie nr 2. Antoś z Otylką starają się przywrócić śwince kolor, który z nudy utraciła. Zdjęcie nr 3. Po chwili dołącza reszta dzieci. Zdjęcie nr 4. Wszyscy się zaangażowali. Zdjęcie nr 5. Oto nasza Klementynka w pełnej krasie. Zdjęcie nr 6. Sam kolor nie wystarczy, Klementynka jest głodna. Zdjęcie nr 7. Dzieci z zapałem szykują posiłek dla naszej świnki. Zdjęcie nr 8. Czy oby na pewno nie przesolone?-sprawdza Marta Zdjęcie nr 9. Rozgniatamy ziemniaki….. Zdjęcie nr 10. Teraz już możemy nakarmić naszą Klementynkę. Zdjęcie nr 11. Gdy śwince nuda doskwiera, lubi bawić się w błotku Zdjęcie nr 12. Julka z Karolem mają bardzo wrażliwe nosy. Zdjęcie nr 13. Nic tak nie cieszy jak wspólna zabawa Zdjęcie nr 14. Wspaniały był to dzień-świnka z zadowoleniem przyznała. Podobało się i nam.
|