Wersja dla osób niedowidzących

AKCJA - Fotograficzna edukacja

Szklarska Poręba stolica polskich Sudetów - zdobyta!
30.08.2018

Kolejny wyjazd w ramach projektu „Akcja-Fotograficzna Edukacja” za nami! Tym razem celem naszej podróży były znajdujące się w pobliżu Szklarskiej Poręby Wodospad Kamieńczyka oraz Zamek Chojnik. Miejsca te dostarczyły nam mnóstwo zapierających dech w piersiach widoków, a co za tym idzie – pięknych zdjęć.

Warsztaty rozpoczęły się od wykładu u podnóża Wodospadu Kamieńczyka, który przeprowadził koordynator projektu, fotograf Przemysław Walniczek. Zwrócił on uwagę uczestników na to, jak fotografować dynamiczne krajobrazy, aby uzyskać piękny, stateczny efekt. Ponadto poinstruował, na co zwracać uwagę przy obejmowaniu w obiektywie większych powierzchni, a także w jakiej pozycji robić zdjęcia obiektom znajdującym się bliżej nas. Ważnym aspektem wykładu była transalekcja czasu zwracając na miejsce w jakim się znajdowaliśmy. Po części teoretycznej przyszła pora na wspinaczkę na wodospad, co nie stanowiło szczególnego wyzwania. Po dotarciu na miejsce musieliśmy dla bezpieczeństwa założyć kaski, jednak widok najwyższego wodospadu w polskich Sudetach był tego warty. Po zejściu zrobiliśmy sobie krótką przerwę, a następnie wybraliśmy się do drugiego zaplanowanego na ten dzień miejsca, czyli Zamku Chojnik. Tam niestety droga była bardziej wymagająca, a u szczytu złapał nas deszcz. Nie przeszkodziło nam to jednak w szybkim zwiedzeniu go, a także zrobieniu kilku pamiątkowych zdjęć. Po zejściu byliśmy wyczerpani, jednak czekał na nas zasłużony obiad, a potem powrót do Milicza. Efekty naszej pracy można zobaczyć poniżej.

Zadanie dofinansowano w ramach projektu pn.: "Akcja-Fotograficzna Edukacja!" ze środków budżetu Województwa Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego i Gminy Milicz.

Linki
1% dla OPP
BIP Akademia
Kalendarium
Strona powstała w ramach projektu "Ośrodek Wspierania Ekonomii Społecznej we Wrocławiu" współfinansowanego